Wednesday, August 4, 2010

Huhuhu...Dier Dah Mula Iqra'

Huhuhu....Raser cam nak menangis je biler amik Zharfan petang semalam dari taska....dalam keter lagi dier dah citer yang dier mengaji Iqra' tadi siap bawa balik buku Iqra' dgn rehal ...Ish..ish...
Sampai umah x dan2 buka buku Iqra' bacer nak tunjuk kat ibu dgn ayah dier, Ya Allah tersentap aku mendengar sebutan2 Iqra' dari Zharfan...Bukan aper aku xsangka dier belajar dengan cepat dier baru masuk kelas tu 3 hari dah boleh bacer sendiri...
Masa amik dari Taska hari Jumaat lepas Kak Ila pengasuh Taska ader bagi tau Zharfan nak join budak2 Tabika mengaji kat transit,so dier bagi tau lepas ni bawa la seluar panjang plak, aku pun okla coz dier sdr yg nak aku x paksa...tapi terkejut jg coz besprend dier Aiman x join kali..biler tanya K.Ila kater Aiman yang x mau....
Kak Ila ni pengasuh Taska tapi dier bahasakan diri dier Ibu untuk Zharfan dangan Anis, so dier citerla perkembangan Zharfan yang dier kater hatinya terang cepat belajar....selain dr doa makan, doa belajar, Al Fatihah dan salawat yang paling dier terkezut Zharfan leh lancar doa lepas makan yang kengkawan lain sorg pun x tau...
Yela untuk budak 4 tahun mmg sebutan pelat tapi yg penting hafal dan kiter tau dier bacer doa lepas makan...(aku pun x hafal..malu)
Bangga dan terharu juga biler anak2 boleh sampai tahap cam gitew....Zharfan dengan Anis doa ibu sentiasa mengiringi kehidupan mu nak....Petang ni mil dgn fil dtg amik budak2 ni coz esok sampai Sabtu aku ader bengkel...Sian depa nak wat camana ibu bekerjaya terpaksa korbankan waktu bersama diorg.........

No comments:

Post a Comment