Tuesday, August 25, 2009

Ahlan Ya Ramadhan....

Alhamdulillah..........dalam kesibukan harian, hari ni genap 4 hari umat islam berpuasakan. Biler bercerita tentang letih ni aku rasa antara puasa di ofis dengan rumah, aku prefer ofis lagi....2 hari pertama puasa kat umah dah cukup melembekkan aku. Mana tidak nyer dengan kerenah anak2 yang dalam fasa lasak ni...saper anak kecik2 rerapat tau la hazab nyer...Tapi itulah dugaan Nyakan dan yang nikmat nyer apabila waktu tido....lerai sungguh segala keletihan...
Semalam berbuka dirumah mil, ya Allah kelam kelibut jadi nyer sebab aper anak-anak aku punyer perangai...mil pun pegi hidang makanan kat bawah kenapakan? Dapat aku tengok ruper memasing dari mil hingga ke ipar2 semuer muker x selesa..aku dan En.Hubby zahir x t'ucap sudah.....akhirnye lepas solat magrib cepat2 kami bla, down sgt raser, makan x kenyang dengan letih x habis lagi dan sepanjang perjalanan balik umah plak si Zharfan bleh x berhenti bercakap! haghu anak aku ni, tapi dalam tensen melayan dia becakap tu sesekali pecah jgla gelak kitorangkan... terlintas plak dalam fikiran aku ni pandai nyer anak aku becakap..hai itulah dunia kami......
Cerita ramadhan kali plak aku bertekad untuk habiskan 30 juzuk, dan insya'Allah hari ni habis juzuk 1..i will try my best...yezza...chaiyok!chaiyok! So untuk kengkawan di facebook, tag dan aper2 jela aku nak rehatkan diri sepanjang Ramadhan ni k...
p/s : Pn.Sob Happy birthday ya...semoga mendapat keberkatan sepanjang kehidupan ini...

No comments:

Post a Comment