Wednesday, June 17, 2009

Bil...Oh...Bil

Poning2 kepalo den...belum abis terkezut dengan bil letrik yang mencecah menghampiri RM80 hengget sampai la pulak bil air...Kali ni bertambah la sangat terkezutnyer, ye la biasenye bil air kitorang xderla sampai RM10 hengget pun...Hubby aku siap pesan jangan terkezut lagi sebelum dia bagi tau jumlah bil pada bulan ini ADALAH RM56 hengget...raser nak pocah dado den...
Amendelah hazabnyerkan dah guna bayor je la...masalahnyer guna memang guna tapitakde la sampai banyak tu banyak bezanyer tu cik oi...RM56 henggit bil ayor acik 10 bulan kurang2 pun.... panaz betul dibuatnyer dah la tak berapa duduk umah caj macam rumah buat kenduri kawinlak...Almasalahnyer JBA hanya akan mengurangkan caj sekiranya terdapat kebocoran pada kali pertama di paip kita...dengor tu BOCOR..alsekiranyer alasan macam aku high presure air tinggi tapi air nyer kecik je (maksud kater angin) permohonan anda untuk menimbangkan dan mengurangkan bayaran adalah tidak akan dilayan....ADIL ke ????? agaknyer kerajaan negeri xder duit sampai caj angin dalam bil aku....apepun aku bukan kerabat negerikan untuk dikasian dan diprihatinkan masalah aku....nak tak nak BAYOR je la kalau degil nanti tak mandi pulakkan...............Inilah Kerajaan Prihatin, Kualiti diutamakan, Rakyat didahulukan...alah kerajaan manapun samer jer duduk atas belum pasti nampak bawahkan..ish ISA jugak aku ni...

2 comments:

  1. amboiiii...marah benar mokcik...jangan poning2 nanti sakit jiwo...
    suka ko tak suko ko..totap kono baya...botoiii tak

    ReplyDelete